1. F. Kalavassis «Από το λιγότερο από το τίποτα στο μειον τόσο» (sur les nombres negatifs), Review Euclides no 4, Hellenic Mathematical Society, 1982
  2. S. Negrepontis, F. Kalavassis «Πρόταση για τη Δημιουργία Κέντρων Επιμόρφωσης και Ερευνας στη Διδασκαλία των Μαθηματικών» (a propos de la creation des centres de recherche et de Formation en didactique des mathematiques), Hellenic Mathematical Society, Actes du 1e Educational Congress, 1984
  3. F. Kalavassis «Νεα Μαθηματικά: αυτό το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου και της καταστροφής» (a propos des mathematiques modernes), Mathematical review, no 27, Hellenic Mathematical Society, 1984
  4. F. Kalavassis “La Reforme ’78 sur l’ Enseignement des mathematiques en Grece: Etude du cas Theorie des Nombres” U.E.R Didactique des Disciplines, Universite Paris 7, 1984
  5. F. Kalavassis, D. Papadimitriou «Το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα: καθρέφτης ενός αδιάφορου μαθητή και ενός απρόσωπου καθηγητή» (a propos du curriculum, se son desinteret et de sa depersonnalisation) Hellenic Mathematical Society, Actes du 2e Educational Congress, 1985
  6. F. Kalavassis «Κριτική στα περί γλώσσας των μαθηματικών και αναγνωσιμότητάς της» (a propos du langage des mathematiques) Revue Συγχρονη Εκπαίδευση no 22, 1985
  7. F. Kalavassis, «Οι μη μαθηματικές ιστοριούλες στην υπηρεσία της διδασκαλίας των μαθηματικών» (sur l’ usage educatif des problem-stories), Review Of Mathematics Education Euclides γ’,no 10, 1986
  8. F. Kalavassis, «Η διαδικασία δημιουργίας και διανομής του μαθηματικού βιβλίου στα σχολεία» (a propos du manuel scolaire) Hellenic Mathematical Society, Actes du 3e Educational Congress, 1987
  9. F. Kalavassis, «Σχέσεις παρουσίασης και κατανόησης των μαθηματικών στο λύκειο» (etude relative de la presentation et de la comprehension des mathematiques au lycee grec) These de Doctorat, Athens University, Department of mathematics, 1987
  10. F. Klavassis, A. Mpasiakou «Κενά και παραλήψεις από τη μελέτη της έννοιας της μονοτονίας συναρτήσεων στη β’ λυκείου» (etude de la monotonie des fonctions et de leur enseignement) Hellenic Mathematical Society, Actes du 5e Educational Congress, 1988
  11. F. Kalavassis “Classification des Conventions Didactiques de l’ Enseignement des Mathematiques”, Proceedings 42e Meeting of the International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching, !990
  12. F. Kalavassis, P. Linardakis «Η αντίληψη που διαμορφώνεται για τα σύνολα, μεσα από τη λειτουργία τους στα σχολικά μαθηματικά» (a propos de la theorie des ensembles et des representations produites a l’’ecole) Hellenic Mathematical Society, Actes du 7e Educational Congress, 1990
  13. F. Kalavassis «Μαθηματικές και διδακτικές διαστάσεις ενός πρακτικού προβλήματος» (a propos des dimensions mathematiques d’ un probleme pratique) Review Of Mathematics Education Euclides γ’,no 27, 1991
  14. F. Kalavassis «Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης των διδασκόντων τα σχολικά μαθηματικά» (sur le contenu de la formation des enseignants des mathematiques) Review Of Mathematics Education Euclides γ’,no 29, 1991
  15. F. Kalavassis «Προβληματισμός για την πρακτική ασκηση των φοιτητών στη διδασκαλία των μαθηματικών» (a propos du contenu du stage en didactique des mathematiques) Σχολική Εμπειρία, Θεωρία και πράξη, Ed. Ελληνικά Γραμματα , 1991
  16. M. Meimaris, F. Kalavassis «Πως διαμορφώνεται ο χώρος των παραγωγών εκπαιδευτικού υλικού στην ευρώπη σήμερα: η περίπτωση των multi-media» (a propos de la production europeene des multimedias educatifs) Θέματα Διδακτικής Μαθηματικών, Εd. Protassis, 1992
  17. F. Kalavassis «Τα κοινά χαρακτηριστικά της διδασκαλίας των Μαθηματικών στην ευρώπη ως πυρήνας ενός προγράμματος εκπαίδευσης εκπαιδευτικών κοινής ευθύνης και προοπτικής» (a propos de la creation d’ un tronc commun pour la formation des enseignants en Europe) Actes du 5e Congres International of the Hellenic Pedagogical Society, 1992
  18. F. Kalavassis, «Το πρόβλημα πριν τη λύση του: προσδοκίες και Διδακτική Μαθηματικών» (the problem before his solution, the problem posing and the comprehension problems) ) Θέματα Διδακτικής Μαθηματικών, Εd. Protassis, 1992
  19. F. Kalavassis «Επικοινωνιακές επισημάνσεις μαθηματικών δραστηριοτήτων» (communication aspects of mathematical activities) στο Εκπαίδευση Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Ed. Ελληνικά Γράμματα, 1992
  20. F. Kalavassis, «Τομείς απόδοσης επιμορφωτικών δραστηριοτήτων» (a propos des activites de Formation) στο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Εργου, Ed. Εκδοτικος Ομιλος Συγγραφεων Καθηγητών, Athenes, 1992
  21. F. Kalavassis, «Το πρόβλημα στη μαθηματική επιστήμη και τη διδασκαλία της» (about problem solving) Ed. Association des Professeurs Grecs ΟΙΕΛΕ, 1993
  22. F. Kalavassis, I. Kiniklis, V. Gialamas «Μορφή και περιεχόμενο σχολικών βιβλίων μαθηματικών» (analyse du contenu des manuels des mathematiques) Hellenic Mathematical Society, Actes du 9e Educational Congress, 1993
  23. E. Dimara, F. Kalavassis, M. Meimaris, “Analysis of a questionnaire on the introduction of new technologies into greek education : competence of the masters and pedagogy”, “Les cahiers de l’ analyse des donnees” Vol XIX, No3, 1994
  24. F. Kalavassis, J. Papamichael «Ερευνες Επίλυσης Προβλήμάτων και Συγκρότησης Λογικομαθηματικών και Φυσικών Εννοιών στη διδακτική και στην Ψυχολογία» (Recherches du type Probleme Solving et Construction des concepts logico mathematiques et physiques en Didactique et en Psychologie) στο J. Papamichael, (…), «Η Γνωστική εκπαίδευση στην πρώτη σχολική ηλικία» (L’ education cognitive) Ed. Oδυσσεας, Athenes, 1994
  25. F. Kalavassis «Προϋποθέσεις εισαγωγής λογικομαθηματικών εννοιών και τεχνικών στην προσχολική εκπαίδευση» (a propos de l introduction de la pensee mathematique a la maternelle) Actes du 3e Congres d’ Education Prescolaire, Ed. Doukas, 1994
  26. F. Kalavassis, M. Meimaris «Προτάσεις για την αναβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδεσης ανευ ορίων άνευ όρων» ( proposals for the improvement of mathematics education) «Θέματα Διδακτικής Μαθηματικών II» (Subjects in Didactic of Mathematics II), Ed. Aegean University, Greece, 1994
  27. F. Kalavassis «Μια προσπάθεια αξιολόγησης της χρήσης της Διδακτικής των Μαθηματικών στην Επιμόρφωση» (evaluation de la formation continue) Revue Λεσχη των Εκπαιδευτικών no 5, 1994
  28. F. Kalavassis, “Didactique des Mathematiques et Systeme scolaire en Grece”, Revue Scientifique de Pedagogie des Mathematiques, vol. 7, Pologne, 1995
  29. F. Kalavassis, “Formation Continue des Maitres des Mathematiques en Grece: Contenu, Structure et Processus” Revue Scientifique de Pedagogie des Mathematiques, vol. 8, Pologne, 1995
  30. F. Kalavassis «Η προσέγγιση της αξιολόγησης από τη Διδακτική των Μαθηματικών» (la notion de l’ evaluation suivant la theorie des representations) Actes du 1e Congres Didactique et Informatique, Ed. University of Ioannina, 1995
  31. F. Kalavassis, «Η έννοια του επιστημολογικού εμποδίου στη διδακτική των μαθηματικών» (la notion de l’ obstacle epistemologique), Actes du 10e Educational Congress, Ed. Hellenic Mathematical Society 1995
  32. F. Kalavassis – M. Meimaris, “Education Mathematique et Nouvelles Technologies : Le rôle de la representation sociale (common sense) au rapport etabli entre presuposes cognitifs et apporoches pedagogiques des enseignants grecs”, dans “Mathematics Education and Common Sense” Ed. CIEAEM, Berlin, 1995
  33. F. Kalavassis, «Ανακάλυψη, Μάθηση και Διδακτική Διαχείρηση μαθηματικών με τη βοήθεια Νέων τεχνολογιών: διατύπωση ερωτημάτων και ερευνητικών υποθέσεων» (apprentissage et gestion des mathematiques a l’ aide des nouvelles technologies) Les Mathematiques en education et aux Nouvelles Technologies, Ed. Hellenic Mathematical Society 1995
  34. F. Kalavassis, «Η επίδραση του νέου τεχνολογικού περιβάλλοντος στους στόχους της μαθηματικής εκπαίδευσης» (sur l’ influance de l’ environement technologique aux objectifs de l’ education mathematique) ., «Θέματα Διδακτικής Μαθηματικών III» (Subjects in Didactic of Mathematics III), Ed. Gutenberg, Greece, 1996
  35. F. Kalavassis, “Le Scolaire et le Parascolaire et le Parascolaire dans l’ Education Mathematique en Grece”, revue du Centre de Recherche en Education, No 10, 1996
  36. F. Kalavassis, «Προυποθέσεις για τη βελτίωση της μαθηματικής εκπαίδευσης» (pressuposes pour l’ amelioration de l’ education mathematique) Revue Λεσχη των εκπαιδευτικών, no 13, 1996
  37. F. Kalavassis, e.al «Η δικτυωμένη σχολική τάξη: ένα νέο περιβάλλον διδασκαλίας και μάθησης» (la classe scolaire en reseau: un nouvel environement d’ apprentissage) στο Τα Μαθηματικά στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία Ed. Centre de Recherche Science et Education, 1996
  38. F. Kalavassis, e.al. «Η παρουσίαση των μαθηματικών στο νέο τεχνολογικό περιβάλλον: παραδείγματα εφαρμογών και αλληλεπιδράσεων» (la presentation des mathematiques dans le nouvel environement technologique et les interactions entre maths et technologies) Actes du 12e Educational Congress, Ed. Hellenic Mathematical Society 1996
  39. F.Kalavassis, M Meimaris «Οι υπολογιστικές και Επικοινωνιακές διαστάσεις των μαθηματικών στο τρίπτυχο Μάθηση- Διδασκαλία- Επιμόρφωση» (etude des aspects calcul et communication des mathematique dans le cadre operationnel apprentissage, enseignement, formation) Actes du 13e Educational Congress, Ed. Hellenic Mathematical Society 1996
  40. F. Kalavassis «Η συμβολή της Διδακτικής των Μαθηματικών στην επεξεργασία της Εκπαιδευτικής πολιτικής: επιστροφή στη σχολική τάξη με ερευνητικές δραστηριότητες» (l’ influence de la Didactique des Mathematiques a l’ elaboration de la politique de l’ education: retour a la classe avec les activites de recherche) Actes du 14e Educational Congress, Ed. Hellenic Mathematical Society 1997
  41. M. Meimaris, F. Kalavassis (…) «Η σημασία της εργαστηριακής άσκησης των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες για την ανάπτυξη μαθηματικών δραστηριοτήτων» (l’ importance du stage dans le laboratoire des technologies, dans le cadre de la formation des enseignants) Actes du 14e Educational Congress, Ed. Hellenic Mathematical Society 1997
  42. F. Kalavassis, “Les rôle communicatif du tableau noir dans le nouvel environnement technologique de l’ apprentissage” in Les interactions dans la classe des Mathematiques, Ed.CIEAEM, Portugal, 1998.
  43. F. Kalavassis «Η κατασκευή της εικόνας του εκπαιδευτικού συστήματος από τα ΜΜΕ» (la construction de l’ image du systeme scolaire par les mass media) στο R. Panayotopoulou e.a. “Η κατασκευή της πραγματικότητας από τα ΜΜΕ” Ed. Alexandria, 1998
  44. F. Kalavassis «Ο ρόλος του Προβλήματος στα Μαθηματικά και τη Διδασκαλία» (le role du probleme dans l’ histoire et dans l’ enseignement des mathematiques) Revue des Mathematiques, Ed, Hellenic Mathematical Society, no 47, 1998
  45. F. Kalavassis «Μαθηματικές προϋποθέσεις για την προσχολική εκπαίδευση» (pressuposes mathematiques pour l’ education prescolaire) στο Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής Ed. University of Ioannina, 1998
  46. F. Kalavassis, “La Structure Communicative de l’ Enseignement des Mathematiques” Revue Scientifique de Pedagogie des Mathematiques, Pologne, 1998
  47. F. Kalavassis «Η χρήση των αλγορίθμων για την ανάπτυξη μαθηματικών και νοητικών δραστηριοτήτων» (l’ usage des algorithmes pour le development des activites mathematiques et cognitives) Revue Astrolavos no 4, Ed. du Centre de Didacticiel Mathematique, 1998
  48. F. Kalavassis «Η αξιολόγηση από την πλευρά της Διδακτικής των Μαθηματικών» (a propos de l’ evaluation du point de vue de la Didactique des Mathematiques) Actes du 15e Educational Congress, Ed. Hellenic Mathematical Society 1998
  49. F. Kalavassis «Η διδακτική των μαθηματικών και το εξεταστικό σύστημα» (l’ enseignement des mathematiques et le systeme des examens au niveau national) «Θέματα Διδακτικής Μαθηματικών IV» (Subjects in Didactic of Mathematics IV), Ed. Gutenberg, Greece, 1999
  50. F. Kalavassis «Η νέα θέαση των μαθηματικών μέσω της Διδακτικής Μαθηματικών» (la nouvelle vue des mathematiques suivant la theorie et l’ experience didactique) «Θέματα Διδακτικής Μαθηματικών IV» (Subjects in Didactic of Mathematics IV), Ed. Gutenberg, Greece, 1999
  51. F. Kalavassis, “La Communication en Formation et l’ orientation des Recherches Didactiques”, Les liens entre la pratique de la classe et la recherche en didactique des mathematiques” Ed. CIEAEM, Geneve, 1999
  52. Kalavassis F., “Aspects communicatifs de l’ education mathematique : le cas de l’ erreur”, Ed. Prelude, Bruxelles, 1999.
  53. F. Kalavassis «Οι αναγκαίες μεταβολές στις αντιλήψεις των διδασκόντων για τα μαθηματικά και τη διδασκαλία τους» (les changements necessaires des representations des enseignants sur les mathematiques et leur enseignement) Actes du 16e Educational Congress, Ed. Hellenic Mathematical Society 1999
  54. F. Kalavassis, S. Kafoussi “The influence of teachers’ beliefs of different levels of education on students’ mathematical culture” in Mathematical Cultures, Ed CIEAEM, Kluwer, 2000
  55. A.Petrou, (…),F.Kalavassis “Ταξινόμηση των εκπαιδευτικών τεχνολογικών μέσων με βάση την υποστήριξη που παρέχουν στις φυσικές παρορμήσεις των παιδιών” (taxonomie des technologies educatives), Information and Communication Technologies in Education, Actes 2e Congress, Publisher Patras University, 2000, pp 92-98
  56. G.Fessakis,(…), F.Kalavassis “Οι περιορισμοί του μοντέλου υπολογισμού Von Neumann στο μάθημα ¨ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον¨ και τα δίκτυα Petri” (from Von Neumann Model to Petri Nets) sto Information and Communication Technologies in Education, Actes 2e Congress, Publisher Patras University, 2000, pp 136-144
  57. X.Stathopoulou, F.Kalavassis “Μαθηματικά και κουλτούρες: συνάντηση της κοινωνικής ανθρωπολογίας με τη μαθηματική εκπαίδευση” (mathematics and cultures: social anthropologie and maths education), Actes du 17e Educational Congress, Publisher Hellenic Mathematical Society 2000
  58. Γ.Φεσάκης, Κ.Χαλάτσης, Φ.Καλαβάσης, Α. Δημητρακοπούλου «Οι περιορισμοί του μοντέλου Von Neumann στο μάθημα «ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον» και τα δίκτυα Petri»
  59. Α. Πέτρου-Μπακίρη, Γ.Φεσάλης, Φ.Καλαβάσης, Α.Δημητρακοπούλου «Ταξινόμηση των εκπαιδευτικών τεχνολογικών μέσων με βάση την υποστήριξη που παρέχουν στις φυσικές παρορμήσεις των παιδιών»
  60. Γ.Φεσάκης, Α.Δημητρακοπούλου, Φ.Καλαβάσης «ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΝΟΣ ΑΠΛΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ»
  61. Γ.Φεσάκης, Α.Δημητρακοπούλου, Φ.Καλαβάσης ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΣΤΗ Β’ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
  62. F.Kalavassis “Οι σύγχρονες προκλήσεις της Διδακτικής Μαθηματικών» (les nouvelles orientations de la Didactique des Mathematiques) Κεντρική Ομιλία, …Didactique dee Mathematiques et de l’Informatique, Salonique, 2001
  63. F. Kalavassis, A.Giannikopoulou “…
  64. F.Kalavassis “ Μαθηματικός Αλφαβητισμός» (Math Literacy) Κεντρική ομιλίa,18o Congress’ Book, Hellenic Mathematical Society, 2001
  65. Ch.Skombourdi, F.Kalavassis «Απόψεις μαθητών για την έννοια της πιθανότητας» (comprehension de la notion de probabilite au contexte scolaire), 18o Congress’ Book, Hellenic Mathematical Society, 2001
  66. S.Orfanos, F.Kalavassis «Παρανοήσεις που οφείλονται στις αναπαραστάσεις, κριτήρια αποτελεσματικότητας και πρόταση για ένα αναπαραστατικό σύστημα για τα κλάσματα» (criteres d’eficacite des systemes de representation des fractions), 18o Congress’ Book, Hellenic Mathematical Society, 2001
  67. F.Kalavassis , « L’emploi de l’historicite dans l’enseignement des mathematiques : s’inspirer des mathematiques des regions arabes », sto Kalavassis, Kaila, Polemikos,Editors “Intercultural Approach of Myths, Mathematics and Learning Disabities in the Information Society” University of the Aegean, Interreg II, 2002
  68. F.Kalavassis «The use of the historicity in the math education” , sto «Μύθοι, Μαθηματικά, Πολιτισμοί: αποσιωπημένες σχέσεις στην εκπαίδευση», Atrapos, 2002
  69. Ch. Stathopoulou, F.Kalavassis “Teaching mathematics to first grade romany children, through familiar every day money dealings” sto P.Valero, Ole Skovmose (ed) “Mathematics Education and Society” Vol.1, pp 221-228, Aalborg University, Danish, 2002
  70. F.Kalavassis, Ch.Skoumbourdi, … «Το λάθος και το στίγμα» στο «Εκπαιδευτική, οικογενειακή, πολιτική Ψυχο-παθολογία» Εκδ. Atrapos, 2002
  71. Orfanos-Kalavassis “Thalis: A representation system for utilization in teaching and learning fractions” ICTM-2
  72. F.Kalavassis. A. Giannikopoulou « Τα σύμβολα της γραπτής γλώσσας και των μαθηματικών και η μεταγλωσσική συνειδητότητα μονόγλωσσων και δίγλωσσων παιδιών προσχολικής ηλικίας» (les symboles de la langue ecrite st du langage mathematique et leur role a l’education des minorities) στο Ε.Τρέσσου, Σ.Μητακίδου «Η διδασκαλία της γλώσσας και των μαθηματικών. Εκπαίδευση γλωσσικών μειονοτήτων», Εκδ. Παρατηρητής, 2002
  73. Καλαβάσης, Φ. & Σκουμπουρδή, Χ. (2002). Κριτικές επισημάνσεις για τη χρήση των συνόλων στο νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Περιοδικό Γέφυρες Τ 2.
  74. Athanassiadis, E., Skoumpourdi, C. & Kalavassis, F. (2002). A didactical classification of probability problems linked with their formulation. Second International Conference on the Teaching of Mathematics (ICTM 2) Crete.
  75. Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (2002). Ένα διδακτικό εργαλείο για τη μάθηση της θεωρίας πιθανοτήτων με χρήση ιστορικών προβλημάτων. 19οΠανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας: Τα Μαθηματικά Διαχρονικός Παράγοντας Πολιτισμού Κομοτηνή.
  76. Καλαβάσης, Φ., Μιτσούλης, Χ., Ορφανός, Σ., Σκουμπουρδή, Χ. & Τζωρτζακάκης, Γ. (2002). Το Λάθος και το Στίγμα: Αξιολόγηση Λαθών στα Μαθηματικά και Πρόληψη Σχολικής Αποτυχίας. Στο Πολεμικός, Ν., Καΐλα, Μ. & Καλαβάσης, Φ.(επιμ.) Εκπαιδευτική, Οικογενειακή και Πολιτική Ψυχοπαθολογία Τόμος Γ΄ Αποκλίσεις στο χώρο της Εκπαίδευσης Εκδόσεις Ατραπός.
  77. Φραγκίσκος Καλαβάσης, Σόνια Καφούση, Χαρά Σταθοπούλου & Κατερίνα Καπέλου (2002). Η διδασκαλία των μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Αίγυπτο, την Ελλάδα, την Κύπρο και το Λίβανο. Θέματα στην Εκπαίδευση, 3, 2-3,155-166
  78. Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (2003). Η εξέλιξη της σκέψης των παιδιών του δημοτικού όσον αφορά στις πιθανολογικές εκφράσεις. 20ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας: Η διαδρομή του παιδιού στα Μαθηματικά από την προσχολική ηλικία μέχρι την ενηλικίωση Βέροια.
  79. Πέτρος Χαβιάρης, Σόνια Καφούση & Φραγκίσκος Καλαβάσης (2003). Εργαλεία για την ανάλυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης στη σχολική τάξη των Μαθηματικών. Πρακτικά 2ου Συνεδρίου για τα Μαθηματικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με θέμα «Τα Μαθηματικά στο Γυμνάσιο», Αθήνα. (Έκδοση Πρακτικών σε CD-R)
  80. Skoumpourdi, C. & Kalavassis, F. (2004). Didactic materials used in probabilistic activities. 55th Commission Internationale pour I’Etude et l’Amelioration de l’Enseignement des Mathematiques (CIEAEM 55 – International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching) Poland.
  81. Kafoussi, S., Skoumpourdi, C. & Kalavassis, F. (2004). An analysis of Greek textbooks’ pictorial representations about multiplication. 55th Commission Internationale pour I’Etude et l’Amelioration de l’Enseignement des Mathematiques (CIEAEM 55 – International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching) Poland.
  82. Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (2004). Το διδακτικό υλικό στο κεφάλαιο των πιθανοτήτων της Γ΄ τάξης του Δημοτικού: τρόπος κατανόησης και διαχείρισής του από μαθητές και δασκάλους. 3ο Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών: Εικόνα, Σχήμα και Λόγος στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Θεσσαλονίκη.
  83. Σκουμπουρδή, Χ. & Φ. Καλαβάσης (2004). Στρατηγικές σκέψης των μαθητών του δημοτικού σχολείου για πιθανολογικές καταστάσεις με χρήση υλικών στο Μακρής, Ν. & Δεσλή, Δ. (επιμ.) Η Γνωστική Ψυχολογία Σήμερα: Γέφυρες για τη μελέτη της νόησης Πρακτικά Συνεδρίου Τυπωθήτω Αλεξανδρούπολη.
  84. Chaviaris,P., Kafoussi,S. & Kalavasis,F. (2004). The development of social and sociomathematical norms in collaborative small- group work in a classroom: A case study, Proceedings of ΕCER, Crete. http://brs.leeds.ac.uk/~beiwww/BEIA/ecer2004.htm
  85. Καλαβάσης, Φ. & Σκουμπουρδή, Χ. (2005). Είναι δυνατόν να παράγουμε μαθηματικά μέσα στην τάξη; Στο Βρατσάλης (επιμ.) Κείμενα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Εκδόσεις Ατραπός.
  86. Καλαβάσης, Φ. & Σκουμπουρδή, Χ. (2005). Η επίδραση του εκπαιδευτικού υλικού στη διαφοροποίηση των φύλων στα Μαθηματικά Επιστημονικό Συμπόσιο Φύλο και εκπαίδευση: μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και νέες τεχνολογίες Θεσσαλονίκη.
  87. Καλαβάσης, Φ., Κοκκαλίδης, Σ., Σταθοπούλου, Χ. & Σκουμπουρδή Χ. (2005). Η επεξεργασία της σχολικής διαδρομής του μαθητή από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο ως παράμετρος της σχολικής του επίδοσης: ερευνητική προσέγγιση στην περιοχή της Δωδεκανήσου στο πλαίσιο του έργου «Πυθαγόρας». Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολείο και Οικογένεια Ιωάννινα.
  88. Kalavassis, F., Kafoussi, S. & Skoumpourdi, C. (2005). An instrument for errors’ evaluation and decision’s prevention in primary school. Workshop for 57th Commission Internationale pours I’Etude et l’Amelioration de l’Enseignement des Mathematiques (CIEAEM 57 – International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching) Italy.
  89. Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (2005). Ταξινόμηση του εκπαιδευτικού παιχνιδιού: σύνδεση με τη Θεωρία Παιγνίων. 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας: Οι Σύγχρονες Εφαρμογές των Μαθηματικών και η Αξιοποίησή τους στην Εκπαίδευση Λαμία.
  90. Καφούση, Σ., Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (2005). Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και των γονιών για τις άτυπες γνώσεις των νηπίων στα μαθηματικά. 1ο Συνέδριο Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών Αθήνα.
  91. Καλαβάσης, Φ., Καφούση, Σ. & Σκουμπουρδή, Χ. (2006). Η σύνδεση της έρευνας για τη μάθηση και τη διδασκαλία των Μαθηματικών με τη σχολική πρακτική. Στο Σύνδεση εκπαιδευτικής έρευνας και πράξης. Εκδόσεις Ατραπός.
  92. Skoumpourdi, C. & Kalavassis, F. (2006). How the Performance in Primary School Mathematics Influence Students’ school-route in Difficult Territorial Areas: the case of a 18 small-islands complex in Greece. 58th Commission Internationale pour I’Etude et l’Amelioration de l’Enseignement des Mathematiques (CIEAEM 58 – International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching) Τσεχία.
  93. Petros Chaviaris & Francois Kalavassis( 2006). Role playing: an environment for the development of students’ metadiscursive reflection in mathematics in CIEAEM 58, (oral presentation), Srni,Czech Republic.
  94. Skoumpourdi, C. & Kalavassis, F. (2007). “Games as a Mathematical Activity: the coexistence of differing perceptions in the primary school community (teachers, students, parents)”. CIEAEM 59 ‘Mathematical Activity in Classroom Practice and as Research Object in Didactics: two Complementery Perspectives’, Budapest.
  95. Καφούση, Σ., Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (υπό δημοσίευση). Φύλο και μαθηματικά: αναγκαιότητα μιας συνολικής επαναδιαπραγμάτευσης των μαθηματικών στην εκπαίδευση. Στο Βιτσιλάκη, Χ. (επιμέλεια)
  96. Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (υπό δημοσίευση). Η επίδραση του εκπαιδευτικού υλικού στη διαφοροποίηση των φύλων στα μαθηματικά. Στο Τρέσσου (επιμέλεια)
  97. Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (υπό δημοσίευση). Σχεδιασμός ένταξης του παιχνιδιού στην μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Στον Τόμο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού ΤΕΠΑΕΣ Ρόδος.
  98. Petros Chaviaris & Francois Kalavassis( 2007). Students’ discussions on their own mathematical actions as a reflective material for learning and research on mathematical activities. Proceedings of CIEAEM 59, Hungary (in press).
  99. Πέτρος Χαβιάρης και Φραγκίσκος. Καλαβάσης, (2007). «Η κοινωνική αλληλεπίδραση στη σχολική τάξη των μαθηματικών και η ανάπτυξη μεταδιαλογικού αναστοχασμού» ΕΝΕΔΙΜ (υπό έκδοση).
  100. Petros Chaviaris, Sonia Kafoussi & Francois Kalavassis (2007). Pupils’ meta-discursive reflection on mathematics: a case study. Teaching Mathematics and Computer Science (in press)
  101. Skoumpourdi, C. & Kalavassis, F. (2007). “Games as a Mathematical Activity: the coexistence of differing perceptions in the primary school community (teachers, students, parents)”. CIEAEM 59 ‘Mathematical Activity in Classroom Practice and as Research Object in Didactics: two Complementery Perspectives’, Budapest.
  102. Καφούση, Σ., Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (υπό δημοσίευση). Φύλο και μαθηματικά: αναγκαιότητα μιας συνολικής επαναδιαπραγμάτευσης των μαθηματικών στην εκπαίδευση. Στο Βιτσιλάκη, Χ. (επιμέλεια)
  103. Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (υπό δημοσίευση). Η επίδραση του εκπαιδευτικού υλικού στη διαφοροποίηση των φύλων στα μαθηματικά. Στο Τρέσσου (επιμέλεια)
  104. Καλαβάσης, Φ. (2007). Ορισμένες αρχικές επισημάνσεις για την έννοια του σχεδιασμού εκπαιδευτικών μονάδων. Στο Καλαβάσης & Κοντάκος (επιμ.) Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, τόμος 1, Εκδόσεις Ατραπός, ΤΕΠΑΕΣ, Ρόδος.
  105. Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (2007). Σχεδιασμός ένταξης του παιχνιδιού στην μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Στο Καλαβάσης & Κοντάκος (επιμ.) Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, τ.1, Εκδόσεις Ατραπός, ΤΕΠΑΕΣ Ρόδος.
  106. Petros Chaviaris & Francois Kalavassis( 2007). Students’ discussions on their own mathematical actions as a reflective material for learning and research on mathematical activities. Proceedings of CIEAEM 59, Hungary (in press).
  107. Πέτρος Χαβιάρης και Φραγκίσκος Καλαβάσης, (2007). «Η κοινωνική αλληλεπίδραση στη σχολική τάξη των μαθηματικών και η ανάπτυξη μεταδιαλογικού αναστοχασμού» ΕΝΕΔΙΜ (υπό έκδοση).
  108. Petros Chaviaris, Sonia Kafoussi & Francois Kalavassis (2007). Pupils’ meta-discursive reflection on mathematics: a case study. Teaching Mathematics and Computer Science (in press)
  109. Charoula Stathopoulou, Fragiskos Kalabasis, (2007), “Language & Culture in Mathematics Education: Reflections on Observing a Romany class in a Greek school”, Educational Studies in Mathematics, 64(2), pp 231-238.
  110. F.Kalavasis (2008). “Mathematics Education and the complexity view” introduction conference, Proceedings, 25o Congress Hellenic Mathematical Society, Πρακτικά 25ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας με Διεθνή Συμμετοχή “Η Μαθηματική Εκπαίδευση και η σύνθετη πραγματικότητα του 21ου αιώνα“, Ελληνική Μαθηματική Εταιρία, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος.
  111. F.Kalavasis (2009). “About complexity in education” in Themes on Educational Design, Vol. 2.. Στο Κοντάκος & Καλαβάσης (επιμ.) Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Τόμος 2, Εκδόσεις Ατραπός, ΤΕΠΑΕΣ, Ρόδος.