Άρθρα σε διεθνή περιοδικά με κριτές

Tatsis, K., Kafoussi, S. & Skoumpourdi, C. (2008). Kindergarten children discussing the fairness of probabilistic games: the creation of a primary discursive community. Early Childhood Education Journal, 36(3), 221-226.

Skoumpourdi, C., Kafoussi, S. & Tatsis, K. (2009). Designing probabilistic tasks for kindergartners. Journal of Early Childhood Research, 7(2), 153-172.

Skoumpourdi, C. (2009). Designing a ‘modern’ abacus for early childhood mathematics. Teaching Mathematics and Computer Science, 7(2), 187-199.

Skoumpourdi, C. & Kalavassis, F. (2010). How the performance in primary school mathematics influence student’s school-route in difficult territorial areas: the case of a 18 small-islands complex in Greece. Quaderni di Ricerca in Didattica (Matematica), 20, 145-152.

Skoumpourdi, C. (2010). Kindergarten mathematics with ‘Pepe the Rabbit’: how kindergartners use auxiliary means to solve problems. European Early Childhood Education Research Journal, 18(3), 149-157.

Skoumpourdi, C. (2010). The number line: an auxiliary means or an obstacle? International Journal for Mathematics Teaching and Learning (Electronic Journal).

Kalavasis, F., Kafoussi, S., Skoumpourdi, C. & Tatsis, K. (2010). Interdisciplinarity and Complexity (I-C) in Mathematics Education: A proposal for their systematic implementation and the role of an international scientific community. Revue de l’Interdisciplinarité Didactique, 1(1), 31-40.

Skoumpourdi, C. & Mpakopoulou, I. (2011). The prints: a picture book for pre-formal geometry. Early Childhood Education Journal, 39(3), 197-206. http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10643-011-0454-0?LI=true#.

Skoumpourdi, C. (2011). Manipulative bulletin board for early categorization. Teaching Mathematics and Computer Science, 9(1), 1-12. http://tmcs.math.klte.hu/Contents/2011-Vol-IX-Issue-I/01-tmcs-skoumpourdi-abstract.pdf.

Skoumpourdi, C. (2012). Playing board games inside and outside the classroom. Quaderni di Ricerca in Didattica (Matematica), 22(1), 130-134.

Skoumpourdi, C. (2013). Kindergartners’ performance levels on patterning. International Journal for Mathematics in Education, HMS i JME, 5, 108-131.

Skoumpourdi, C. (2013). Guess which: shapes’ descriptions by toddlers. Quaderni di Ricerca in Didattica (Matematica), 23(1), 400-409.

Skoumpourdi, C. (2016). Different modes of communicating geometric shapes, through a game, in kindergarten. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 17(2), ISSN: 1473 – 0111.

Skoumpourdi, C. & Matha, A. (2021). Framework for evaluating math educational materials for constructing early number concept. International Journal on Studies in Education (IJonSE), 3(1), 48-60. Doi: 10.46328/ijonse.31

Arvanitaki, A. & Skoumpourdi, C. (2021). Adaption and evaluation of a learning-oriented board game for blind children. Journal of Blindness Innovation and Research 11(1). Doi: 10.5241/11-199.

Skoumpourdi, C. & Koza, M. (2021). Haptic exploration of objects for area comparison and measurement by students with visual impairment: The role of objects’ characteristics. Journal of Blindness Innovation and Research 11(1). Doi: 10.5241/11-209

Skoumios, M. & Skoumpourdi, C. (2021). The use of outside educational materials in mathematics and science: Teachers’ conceptions. International Journal of Education in Mathematics, Science, and Technology (IJEMST), 9(2), 314-331. Doi: 10.46328/1150

 

Άρθρα σε ελληνικά περιοδικά με κριτές

Keitel, C. (Eπιμ.) (2004). Το μανιφέστο της Διεθνούς Επιτροπής για τη Μελέτη και τη Βελτίωση της Διδασκαλίας των Μαθηματικών (CIEAEM, Commission Internationale pour l’Etude et l’Amelioration de l’Enseignement des Mathematiques) Απόδοση: Χρυσάνθη Σκουμπουρδή Ευκλείδης γ΄, 60-61, 90-102. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Σκουμπουρδή, Χ. (2006). Πιθανολογικές καταστάσεις με χρήση υλικού και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους από μαθητές 8-11 ετών. Θέματα στην Εκπαίδευση, 7(1), 67-82. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.

Σκουμπουρδή, Χ. (2008). Η χρήση του αριθμητηρίου στα μαθηματικά του νηπιαγωγείου. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 2, 29-50. Εκδόσεις Κέδρος, Αθήνα.

Καλαβάσης, Φ., Σκουμπουρδή, Χ. & Σταθοπούλου, Χ. (2008). Μοντέλα σχολικών διαδρομών μαθητών: η περίπτωση της Δωδεκανήσου. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 45, 94-110.

Καφούση, Σ., Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (2008). Φύλο και μαθηματικά: αναγκαιότητα μιας συνολικής επαναδιαπραγμάτευσης των μαθηματικών στην εκπαίδευση. Ευκλείδης γ΄, 69, 23-39.

Σκουμπουρδή, Χ. & Καφούση, Σ. (2009). Ο Όσκαρ και η Λίζα συζητούν με νήπια για τα σχήματα. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 156, 125-135.

Σκουμπουρδή, Χ. (2009). Θεωρία συνόλων και συλλογή αντικειμένων: δύο διαστάσεις μιας διδασκαλίας. Ευκλείδης γ΄, 70, 65-86.

Σκουμπουρδή, Χ. & Καλαβάσης, Φ. (2009). Ο ρόλος του παιχνιδιού στη μαθηματική εκπαίδευση: ανταγωνιστικές στάσεις και ψευδαίσθηση ομοθυμίας. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 47, 139-154.

Καφούση, Σ., Σταθοπούλου, Χ. & Σκουμπουρδή, Χ. (2009). Αξιολόγηση στα μαθηματικά και σχολική αποτυχία: η περίπτωση των μαθητών των εσπερινών σχολείων. Μέντορας, 12, 19-35.

Σκουμπουρδή, Χ. (2009). Η αναπαράσταση της αριθμογραμμής στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών του δημοτικού σχολείου. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 3, 67-87. Εκδόσεις Κέδρος, Αθήνα.

Καφούση, Σ., Σκουμπουρδή, Χ. & Τάτσης, Κ. (2009). Αναλύοντας ένα σχολικό εγχειρίδιο των μαθηματικών: η περίπτωση της Α΄ δημοτικού. Ευκλείδης γ΄, 71, 42-62.

Σκουμπουρδή, Χ. (2009). Οι μεταρρυθμίσεις του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα και τα αναλυτικά προγράμματα των μαθηματικών. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 159, 95-118.

Σκουμπουρδή, Χ. (2010). Το παιχνίδι ως πλαίσιο για την προσέγγιση των μαθηματικών της πρώτης σχολικής ηλικίας: σχεδιασμός επιτραπέζιων παιχνιδιών. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 162, 82-99.

Σκουμπουρδή, Χ. & Παπαϊωάννου-Στραβολαίμου, Δ. (2011). Μέτρηση εμβαδού, από νήπια, μέσω της κάλυψης επιφάνειας με χρήση βοηθητικών μέσων. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 6, 39-59.

Σκουμπουρδή, Χ., Φεσάκης, Γ., Καφούση, Σ. & Καλαβάσης, Φ. (2011). Η αυξανόμενη πολλαπλότητα των ερευνητικών εργαλείων στη διδακτική των μαθηματικών. Ευκλείδης γ΄, 75, 57-76.

Σκουμπουρδή, Χ. & Χρυσανθή Π.-Τ. (2017). Εικονογραφημένο βιβλίο με καταστάσεις επαναλαμβανόμενης μοιρασιάς και οι δράσεις των νηπίων. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 9, 59-82.

Κόζα, Μ. & Σκουμπουρδή, Χ. (2018). Σύγκριση και μέτρηση επιφανειών από τυφλή μαθήτρια: Ο ρόλος της απτικής αντίληψης. Παιδαγωγικά Ρεύματα στο Αιγαίο, 11, 57-66.

Σκουμπουρδή, Χ. & Βαϊτσίδη, Γ. (2019). Η διερευνητική προσέγγιση στη μαθηματική εκπαίδευση: συνδέσεις, διαφοροποιήσεις, καινοτομίες. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 0(12), 8-22.

 

Άρθρα σε ελληνικά περιοδικά χωρίς κριτές

Καλαβάσης, Φ. & Σκουμπουρδή, Χ. (2002). Κριτικές επισημάνσεις για τη χρήση των συνόλων στο νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Γέφυρες, 2, 48-55.

Σκουμπουρδή, Χ. (2004). Βρες ένα δρόμο. Ο μικρός Ευκλείδης, 2, 29. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Σκουμπουρδή, Χ. (2004). Μια απλή κατασκευή: φτιάχνω σχήματα με το σχοινί (α΄ μέρος). Ο μικρός Ευκλείδης, 2, 30. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Σκουμπουρδή, Χ. (2005). Μια απλή κατασκευή: φτιάχνω σχήματα με το σχοινί (β΄ μέρος). Ο μικρός Ευκλείδης, 4, 20. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Σκουμπουρδή, Χ. (2006). Κατασκευές αριθμητικών ψηφίων. Ο μικρός Ευκλείδης, 8, 5. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Σκουμπουρδή, Χ. (2006). Κατασκευές γεωμετρικών σχημάτων με σπίρτα. Ο μικρός Ευκλείδης, 9, 33. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Σκουμπουρδή, Χ. (2007). Το πάπλωμα του παππού. Ο μικρός Ευκλείδης, 11, 30. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Σκουμπουρδή, Χ. (2007). Ο πύργος των τριγώνων. Ο μικρός Ευκλείδης, 14, 18-19. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Σκουμπουρδή, Χ. (2009). Ο γάτος, τα ποντίκια και τα τυράκια. Ο μικρός Ευκλείδης, 21, 4-5. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Σκουμπουρδή, Χ. (2012). Η συλλογή της Μαρίας. Ο μικρός Ευκλείδης, 31, 2-3. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Σκουμπουρδή, Χ. (2012). Πίτσα στον ξυλόφουρνο. Ο μικρός Ευκλείδης, 32, 6. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Σκουμπουρδή, Χ. (2021) (Επιμέλεια). Ο βατραχούλης και οι πετρελαιοκηλίδες. Ο μικρός Ευκλείδης, 69. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.